لیگ قهرمانان اروپا آرشیو خبر ها
این سه گانه برای توست !!!!

این سه گانه برای توست !!!!

 یووه، قهرمان سری A و جام حذفی ایتالیا، برابر بارسا،  قهرمان لالیگا و جام حذفی اسپانیا؛ هر 2 تیم به دنبال کسب سه گانه.

یوونتوس 4 سال پیاپی است که قهرمان لیگ ایتالیا شده، در 8 بازی گذشته اش در تمام رقابت ها شکست نخورده و در 13 بازی، فقط یک بار باخته. بانوی پیر در راه رسیدن به فینال،  رئال مدافع عنوان قهرمانی را شکست داد تا نشان دهد، می تواند هر غولی را از تخت سلطنتش پایین بکشد. در مقابل بارسا است، که در هفته های پایانی فصل، آمادگی فوق العاده ای داشته و در 22 بازی گذشته اش، فقط یک بار باخته، در مسابقه برگشت با بایرن مونیخ و با نتیجه 3-2. بارسلونا با مثلث مرگبار مسی،  سوارس و نیمار، قوی ترین خط حمله دنیا را دارد و خیلی ها معتقدند، این مثلث مرگبار را نمی توان از کار انداخت اما شاید آلگری و مردانش با این نظر موافق نباشند.

مسی وزنش را از دست داده اما اشتهایش را نه!

با استانداردهای لیونل مسی سال 2014 را باید فراموش کرد. برای نخستین بار بعد از شش سال هیچ جامی نبرد و بهترین شانسش برای قهرمانی در جام جهانی آمد و رفت. بازی های کم رمق او در مراحل پایانی تورنمنت برزیل باعث شد برخی فکر کنند دوران نخستین کسی که چهار سال متوالی جایزه توپ طلا را گرفت، تمام شده.

چهارپنج ماه آخر سال هم پیش بینی های قبلی را تایید کرد اما بعد از تعطیلات زمستانی و یک درگیری مختصر با لوییس انریکه او تیمی در آستانه بحران را به جایی رساند که تا تکمیل سه گانه قهرمانی فقط یوونتوس را در پیش دارد.

او اخیرا گفته بود:

"سال قبل خیلی پرفراز و نشیب بود. بازی های زیادی را به خاطر مصدومیت از دست دادم و وقتی به زمین برگشتم، هیچ وقت از نظر جسمی حس خوبی نداشتم. سعی کردم آن سال را فراموش کنم و با سختکوشی، لذت و آرامش به بهترین روزهایم برگردم؛ حالا احساس فوق العاده ای دارم."

 
تغییر فیزیکی مسی هم به دلیل تغییر رژیم غذایی اش بود. گفته می شود این بازیکن 27 ساله از زمان آغاز کار با متخصص تغذیه ایتالیایی، جولیانو پوزر، 5/3 کیلو وزن کم کرده. او نزدیک به 70 بازی در رقابت های مختلف برای تیمش کرده و آخر فصل نیز همچنان پرطراوت و شاداب بوده بخصوص در استارت های انفجاری که تقریبا کنترلش غیرممکن است.

 

یوونتوس با رسیدن به فینال همه را شگفت زده کرده اما شاید نتواند از عهده کار بزرگ متوقف کردن نه تنها مسی بلکه نیمار و لوییس سوارس برآید که روی هم 120 گل در رقابت های مختلف این فصل زده اند در حالی که تمام تیم یوونتوس در این فصل 103 گل زده اند. علاوه بر آن بارسا بعد از یک سال بی جامی نمی خواهد سه گانه اش را مخدوش کند.

مسی ادامه داد:

"ما هر سال جام می بردیم و هواداران دوست ندارند یک فصل را هم بدون جام به پایان برسانیم. حالا باید فصل قبل را جبران کنیم و نمی خواهیم این فرصت از دست برود. ما خیلی زحمت کشیدیم که به فینال رسیدیم اما در این بازی با حریفی بسیار مرموز و قوی روبرو می شویم. در فینال هر اتفاقی ممکن است رخ دهد اما ما مثل فینال های قبل خودمان را آ ماده می کنیم"

 

بوفون کبیر و آرزوی بازگشت رویایی به برلین

جان لوییجی بوفون خیلی خوب طعم شکست در فینال لیگ قهرمانان را چشیده اما امیدوار است بازگشت به ورزشگاه المپیک شهر برلین با شادی برایش همراه شود. دروازه بان افسانه ای یوونتوس و تیم ملی ایتالیا که به خاطر عملکرد درخشانش در دو دهه اخیر یکی از بهترین های تاریخ در این پست تلقی می شود، در جام جهانی 2006 در این ورزشگاه قهرمانی را برابر فرانسه به دست آورد اما رسیدن به یک فینال دیگر در لیگ قهرمانان همواره آرزوی او بوده.

کاپیتان بوفون 37 ساله گفت:

"در این 9 سال بعد از قهرمانی جام جهانی هیچ وقت به خودم تردید راه ندادم اگرچه در یک مقطع دچار مصدومیت شدید شدم اما می خواستم یک بار دیگر به فینال برسم. حالا باید آخرین قدم و البته مهم ترین قدم را برداریم."

او در سال 2003 که یووه در ضربات پنالتی به میلان باخت، دروازه بان بیانکونری بود. شاید یوونتوس که به ندرت در لیگ قهرمانان درخشیده به دست های قدرتمند بوفون امیدوار است تا با مهار مثلث مرگبار خط هجومی بارسلونا رویای قهرمانی را محقق کند.

بوفون 12 سال داشت که بازی در دفاع را با دروازه بانی عوض کرد و در 17 سالگی نخستین بازی اش در سری A را با پیراهن پارما انجام داد که در همان فصل 1998-1997 با پارما نایب قهرمان شدند؛ فصل بعد نخستین تجربه از 12 حضور او در لیگ قهرمانان شکل گرفت. بعد از چند سال موفق در تیم اخیرا ورشکسته پارما، در سال 2001 با 52 میلیون یورو که آن موقع رکورد جهانی بود، به یووه رفت و در صعود این تیم به نخستین فینال اروپایی بعد از فاجعه هیسل در سال 1985 موثر بود. در فینال اگرچه پنالتی های کلارنس سیدورف و کاخا کالادزه را دفع کرد اما دست خالی ورزشگاه اولدترافورد را ترک کرد.

سه سال بعد یووه در رسوایی کالچوپولی گیر افتاد و به سری B سقوط کرد اما در تمام این سال ها تنها بوفون را در ترکیب خود داشته.

کاپیتان درباره بازی امشب گفت:

"باید درک کنیم که قرار است با بهترین تیم جهان روبرو شویم. باید از نظر ذهنی آماده شویم که به زحمت بیفتیم و قدرت عبور از هر مانعی را داشته باشیم. مسی فراتر از انسان است اما ما ابزار لازم برای محدودکردن او را داریم. ما مدعی قهرمانی نیستیم اما چیزهایی داریم که می توانیم کار را برایشان سخت کنیم."

 

آلگری: چیزی برای از دست دادن نداریم

 

ماسیمیلیانو آلگری مربی یوونتوس در کنفرانس خبری در ورزشگاه اختصاصی این باشگاه درباره فینال لیگ قهرمانان گفت:

"شما باید خودتان را برای یک مسابقه سخت آماده کنید و نگرش درستی داشته باشید اما بعد حوادث و لحظات مسابقه است که نتیجه را تعیین می کند. آنها تیم با کیفیتی هستند مثل ما. تیم من شخصیت بالایی دارد و از نظر فنی بسیار توانا است و پیشرفت زیادی کرده."

مکس آلگری  ادامه داد:

"ما در این فینال چیزی برای از دست دادن نداریم چون با رسیدن به فینال هم خیلی ها را شگفت زده کردیم. اینکه آخرین بازی ما در فصل در فینال لیگ قهرمانان خواهد بود فوق العاده است. ما قهرمانی لیگ و جام حذفی ایتالیا را به دست آوردیم و بازی هایی که انجام دادیم نه تنها ایتالیایی ها بلکه همه فوتبالدوستان را به وجد آورد."

آلگری درباره مهار مسی به عنوان سخت ترین کار تیمش گفت:

"شما باید خیلی خوب و آماده باشید تا شانسی برای متوقف کردن او داشته باشید چون همه از قابلیت هایش باخبریم. اساسا تمرکز روی او و مهارکردنش غیرممکن و غیرعاقلانه است. یادتان باشد آنها نیمار و سوارز و از همه بالاتر اینیستا را هم دارند. آنها فوتبالی را ارائه می کنند که هیچ تیمی در جهان نمی تواند. این به معنی آن نیست که باید خارق العاده بازی کنیم بلکه باید فضاها را ببندیم و نقاط قوت آنها را خنثی کنیم. یک دیدار مثل این فینال همیشه می تواند به ضربات پنالتی کشیده شود و ما خودمان را برای آن آماده می کنیم هرچند فکر نمی کنم چنین اتفاقی در این فینال رخ دهد."

 

انریکه: همه چیز یوونتوس نگران کننده است

 

لوییس انریکه 45 ساله مربیگری در بارسلونا را با دو قهرمانی در لیگ و جام حذفی اسپانیا آغاز کرده و همین حالا هم می توان او را موفق دانست اما درباره یوونتوس با احتیاط حرف می زند:

 

"آنها فصلی استثنایی را پشت سر گذاشتند و مثل ما به دنبال تکمیل سه گانه قهرمانی خود هستند. این تیم در کمال شایستگی به فینال رسیده و هر چیزی درباره این تیم من را نگران می کند. ترکیب اصلی هماهنگی و یکدستی دارند که بازیکنان مهمی در آن هستند. نباید به پیرلو اجازه بازی بدهیم چون همه از توانایی های او خبر داریم. موراتا در خط حمله حضور و کیفیت موثری دارد و در دفاع و دروازه هم بازیکنان قابل اتکایی دارند."

او ادامه داد:

"سه بازیکن بزرگ ما، ژاوی، آندرس اینیستا و خاویر ماسچرانو گفته اند بارسلونا مدعی قهرمانی نیست چون هر روز این را از مربی شنیده اند که مدعی بودن وقتی خوب است که قهرمان شوی نه قبل از آن. بازی که تمام شود شاید تیمی که بیشترین موقعیت گل و فرصت را داشته و از آن بهتر استفاده کرده بازی را ببرد، شاید آن تیم ما باشیم اما باید ثابت کنیم."

انریکه درباره بازی تیمش گفت:

 "ما از ابتدا به دنبال حفظ توپ خواهیم بود و هر وقت نداشته باشیم پرس می کنیم. یوونتوس توانایی حفظ توپ را دارد. این بازی جذابی برای مربیان خواهد بود. پرس خط دفاعی چهار نفره با پنج نفره فرق دارد و این یعنی باید بازیکنان احتمالات را بدانند و اینکه از چه ناحیه ای ممکن است ضربه بخوریم."

بارسلونا: فیگو را به تیم اسطوره ها دعوت نکنید!

بارسلونا هنوز لوییز فیگو را نبخشیده است. قرار است دیداری بین اسطوره های فوتبال دنیا در برلین برگزار شود و بارسلونا خواسته که فیگو در این بازی حضور نداشته باشد. فیگو پنج سال را در بارسا گذراند و در سال 2000 به رئال مادرید پیوست. یوفا که می خواهد دیداری بین اسطوره های یوونتوس و بارسلونا، برابر اسطوره های فوتبال دنیا ترتیب دهد فیگو را در تیم منتخب یووه و بارسا قرار داده بود اما بارسلونا درخواست کرد که فیگو از این لیست حذف شود.

به این ترتیب 15 سال پس از ماجرای انتقال فیگو به رئال که آغاز عصر کهکشانی ها را رقم زد، بارسلونایی ها هنوز از فیگو دل چرکین هستند. فیگو در آن هنگام با مبلغ 60 میلیون یورو به رئال پیوست و تبدیل به گران ترین بازیکن دنیا شد.

کیه لینی غایب بزرگ یوونتوس

باشگاه یوونتوس اعلام کرد جورجو کیه لینی مدافع ملی پوش این تیم به بازی امشب در فینال لیگ قهرمانان اروپا برابر بارسلونا نمی رسد. او در تمرین روز چهارشنبه از ناحیه ساق پا دچار آسیب دیدگی شد و تمرین صبح پنج شنبه را از دست داد و عصر پنج شنبه باشگاه تورینی در بیانیه خود تایید کرد که کیه لینی به این بازی نمی رسد. این ضربه بزرگی برای قهرمان چهار فصل اخیر لیگ ایتالیا است که کیه لینی نقشی کلیدی در موفقیتش داشته. جای کیه لینی را در خط دفاع آندره آ بارتزالی می گیرد که ماه گذشته دچار پارگی ماهیچه شده و در حال ریکاوری از این مصدومیت است. آنجلو اوگبونا دیگر گزینه پیش روی آلگری است. غیبت کیه لینی به این معنی است که شانس رویارویی دوباره او با لوییس سوارس بعد از حوادث دیدار ایتالیا و اروگوئه در جام جهانی 2014 از دست رفت.


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
احمد رضا نیک اقبال
احمد رضا نیک اقبال«نگارنده اخبار»
ارتباط با نگارنده: